سفارش تبلیغ
صبا ویژن
























..:: Welcome ::..

قرآن نمونه‏هاى جالبى مانند همسر فرعون و همسر حضرت نوح و لوط را نقل مى‏کند که همسر فرعون با اینکه تنها بود و در خانه فرعون و سرسفره و نان‏خور و مقهور نظام او بود، ولى با اراده محکم‏تر از آهن خود، نه فرعون را پذیرفت و نه مقام و طلا و دربار و کاخ او توانست در روحیه او اثر بگذارد و همچنان که در کاخ بود، به فکر کوخ بود و در رژیم طاغوت، هوادار سرسخت رهبر آسمانى خود حضرت موسى بود، برعکس همسر نوح و لوط با اینکه سرسفره وحى تغذیه مى‏شدند و بیشترین تعلیمات براى آنها بود، چون نخواستند حق را بپذیرند، از آن سرباز زده ونپذیرفتند. ج: استمداد از شیطان
گناهکار در قیامت با ناله و نفرین به فکر مى‏افتد تا گناه خود را به دوش شیطان اندازد، ولى شیطان هم انحراف او را معلول اراده انسان مى‏داند و به مجرمان مى‏گوید: «فَلاتَلُومُونِى وَ لُومُوا اَنفُسَکُم»
 مرا سرزنش نکنید، بلکه خودتان را ملامت نمایید،
«اِلاّ أن دَعَوتُکُم فَاستَجَبتُم لِى»  زیرا من در دنیا کارى به شما نداشتم جز دعوت و وسوسه و این خود شما بودید که دعوتم را پذیرفتید،
«اِذا مَسَّهُم طائِفٌ مِنَ الشَّیطانِ تَذَکَّرُوا» من همین وسوسه‏ها و دعوت‏ها را نسبت به بعضى مؤمنان داشتم، ولى آنها قوى بودند و هوشیار و متذکّر مى‏شدند.
آرى، شما خود خانه دلتان را به من دادید و من هم در آنجا سکونت کردم، «فَهُوَ لَهُ قَرِین»  وگرنه من نسبت به مردان خدا هیچ‏گونه تسلّط قهرآمیز و سلطنت و اجبار نداشتم. «مَا کانَ لِى عَلَیکُم مِن سُلطانٍ» ، «لَیسَ لَهُ سُلطانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنوا»
د: استمداد از مأموران جهنّمشنیدید، چرا به فکر نیفتادید؟
ه : استمداد از خداوند
زیانکاران ومکذّبین به آیات خدا که به شقاوت و گمراهى خود معترفند، با کمال بى‏شرمى سرانجام به خداوند مى‏گویند: «رَبَّنا اَخرِجنَا مِنهَا فَاِنْ عُدنَا فَاِنّا ظالِمُونَ» پروردگارا! ما را از عذاب جهنّم بیرون‏آور، اگر دوباره خلاف کردیم ظالم و سزاوار دوزخیم، ولى جواب مى‏شنوند: «قَالَ اخسَئُوا فِیهَا وَ لاتُکَلِّمُونَ» دور شوید و حرف نزنید و خفّه شوید! مگر یادتان رفته که هرگاه بندگان شایسته در مناجات خود مرا مى‏خواندند و مى‏گفتند: «رَبَّنا آمَنّا فَاغْفِرلَنا وَارحَمنَا وَاَنتَ خَیرُ الرّاحِمِینَ» و از من طلب عفو و بخشش مى‏کردند، شما آنان را به مسخره گرفته و مى‏خندیدید و همین توهین و مسخره کردن سبب غفلت و بدبختى شما شد. (764)
آرى، آنان که خود مؤمن واهل دعا نیستند، لااقل مردان خدا را مسخره نکنند.
منبع


نوشته شده در جمعه 88/4/5ساعت 6:22 عصر به قلم MeysaM دیدگاه شما ( ) |


Design By : MeysaM